onsdag 8 juli 2009

Ge mig tips!

Hur får man dagen att gå med en 7 åring och en 1 åring när det är dåligt väder? Jag måste försöka fixa lite hemma idag, den rena tvätten blir en högre och högre hög som skriker att den vill bli vikt och få komma hem till sig. Det ligger leksaker överallt känns det som, dammråttorna försöker leka kurragömma el nåt med mig men nu lyckas dom inte längre, dom kommer längre och längre mot mitten av golvet. Jag blir på dåligt humör när det ser ut som det ser ut, försöker börja plocka undan men då hör man på ett annat ställe KRASCH BOM BANG det är bara lille Fabbe som är så uttråkad så han river bland alla spel, går dit och säger dom meningslösa orden AJAJ får ett flin tillbaka och peppar mig själv med att ta det lugnt, lyfter bort han till SINA leksaker, börjar om igen att plocka upp spelen, samma visa igen hör man fast nu bland alla skor i hallen SUCK SUCK SUCK biter mig i läppen, drar mig i håret och inser att jag inte har något tålamod kvar. Medans allt detta pågår så har jag Philip tjatandes om att han vill leka med någon, men när man ringt runt klasslistan plus hockeykompisar och antingen är dom hos farmor, fritids el inget svar så vet jag inte hur jag ska lyckas, försöker med att han ska leka med MOLGAN men får till svar att jag är en töntig mamma som inte har fattat att Molgan är en lådsaskompis. Mutar han med pengar så han och Fabian kan leka men ingenting är bra!! Så nu sitter vi här, jag framför datorn, Philip sur och Fabian allmänt jobbig som river i allt. HUSET är inte städat på långa vägar. Så den som vill komma och hälsa på mig idag ta med en skyffel så ni kan göra en gång, ta även på er skyddsmask så ni inte får allergi. Få inte en chock om ni hittar mig skakandes i något hörn och två instängda barn..
KRAM PÅ ER IAF

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar