fredag 24 juli 2009

Vi hamnade visst i Rättvik!!

Vi hamnade i rättvik istället för leksand! I leksand fanns det bara platser utan el och vi vana campare trodde att batteriet i husvagnen räckte ca en halv dag så vi vågade inte ta en plats utan el medans vi väntade på elplats. Vi åkte till Rättvik ist, här fick vi inte heller en elplats så vi var lite panikslagna hur vi skulle klara oss. Men min kära far ringde oss och berättade att batteriet typ räcker en vecka och man kan även köra kylskåpet på gasol så vi kunde lugnt ha väntat ett dygn i Leksand men men vi har det iaf superbra. När vi väl fick elplatsen igår så lutade platsen så vi trodde såklart inte att vi skulle kunna stå här, men vi har lärt känna en raggare som hjälpte oss backa in husvagnen och få ner stödbenen så husvagen står rakt nu, men jag är fortfarande rädd att vi kommer sluta som bilden ovanför.
När vi lagat mat om kvällarna så är det Daniel som har disktjänst medans jag och Fabian torkar. Den stora sonen märker vi knappt att vi har med, han är ute och leker hela tiden med nya kompisar. Idag ska vi åka rodel och utforska Rättvik, imorgon ska vi kanske på hockey och på måndag ska vi till sommarland.
Det är så skönt att få komma hemifrån och bara vara med varandra, bara kunna koppla bort allt. Vi stortrivs verkligen. Hoppas allt är bra hemma.
KRAM KRAM

1 kommentar:

  1. Hihi jag tycker Ni e så roliga! Jag vill också åka bort dock INTE med husvagn men på semester. Låter super mysigt. Ta hand om ER! Kram / Johanna

    SvaraRadera