torsdag 7 januari 2010

2009....

....har varit ett år med blandande känslor. Året startade med sorg, i Februari somnade Daniels snälla mormor in efter en kort tid med sjukdom, det vart en lång sorg eftersom det tog ett tag tills begravningen var över. Philip och jag hade sorg direkt när det hemska hända, Daniel bröt ihop på bergravningen, men när allt var över så minns vi henne med en stor saknad, W sitter på våran byrå och följer oss därifrån nu enligt Fille. Mars månad kom och Daniel tog det största beslutet någonsin, han insåg att familjen betyder allt och valde att börja prata med en människa som fått han att bearbete sin barndom fram tills nu. Jag fick en mycket öppnare gladare sambo. Vi firade Philip och Fabian på kolmården med världens bästa mormor och morfar, det var härliga dagar med värme massa djur och massa mys. 30 maj var den stora dagen, när jag skulle passera 30 strecket, hade en toppendag med släkt och vänner, sommaren var på väg in och Fille hade sin första skolavslutning.. Vi hade våran första ordentliga familjesemester med Sune! Var i Rättvik och Leksand och hade det hur bra som helst, lite dåligt väder bara, men familjen fick vara tillsammans och samla energi inför den kommande hösten.. Augusti månad gick Fille och väntade på att isen skulle komma, Daniel kände oxå suget efter skridskor.. Jag och Fabian insåg att vårat liv skulle handla om ishallen och började redan smida planer vad vi ska hitta på när kära far i huset lagt grillorna på hyllan som kommer ske om ett par år, han ska som sagt spela en A-lagsmatch med Philip innan han lägger av, så om Fille blir duktig så kanske detta inträffar om 7-8 år.. Då har mor i huset ett helt nytt liv framför sig. Hockeyn drog iaf igång ordentligt och jag insåg att jag nog oxå hade längat lite grann efter att se matcherna. Jag började även jobba på hösten och trivs som fisken i vattnet, inser vad cheferna försöker göra för detta ställe och hoppas att 2010 kommer bli ett genombrott för bowlinghallen. Julen kom med stormsteg, vi var som vanligt hos mina föräldrar och hade den bästa julen på länge. Vi var en hel familj.. Det var bara den sista dagen på året, som sorgen slog till igen, Bonus hade fått en hjärnblödning och ligger nersövd på ackis, så nu håller vi tummar och tår att inte 2010 ska börja som 2009.. Men en fajter är alltid en fajter och det vet vi att bonus är.. Vi har även börjat renovera huset lite smått.. 2010 kommer iaf bli ett bra år känner jag på mig, vi kommer bli den kompletta familjen, där alla kommer ha sina roller.. Vi kommer ha en helt underbar sommar med massa överraskningar, vi kommer fortsätta njuta och ta vara på alla 365 dagar. Min älskade sambo kommer avsluta 2010 med att även han passera 30 strecket.
Hoppas erat år kommer bli lika bra som vårat!
KRAM!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar