torsdag 11 mars 2010

Glad!


Allt i våran familj går åt rätt håll, är så glad för våran skull. Vi börjar verkligen kännas som kärnfamiljen till 100%! Jag ska strax bege mig till jobbet och avverka kvällen där!
Idag har vi varit och provat ut glasögonen till Daniel, kan inte påstå att jag tycker om det men det är väl som med allt annat en vanesak! Men han tog iaf dom jag ville. så det känns bra. Så nu kan man vara trygg igen när man vet att han kommer se allt som händer på vägarna!
Jag och Fabbe gör inte så mycket på dagarna nu än hänger med varandra och myser eller myser gör vi väl inte men vi hänger med varandra och är i största allmänhet väldigt irriterade på varandra, vi ska ju klippa av en bit av navelsträngen väldigt snart, Fabian ska bli en kommunbebis som ska terra allt vad fröknar heter. Fabbe kommer inte bli en i mängden, han kommer antingen bli hatad eller älskad. Han kommer INTE vara det barnet som bara hänger med, han kommer sätta fröknarna på prov från första dagen, alla kommer vara mer eller mindre hockeyproffs innan han slutat. Jag är inte det minsta orolig nu, känns så bra att nu vet jag att han kan säga till, slå tillbaka eller bara sparka undan någon om det behövs, han har sin vilja ingen kommer kunna ändra på det. Om han börjat på dagis för ett år sedan så hade fröknarna själva kunna skolat om Fabian så han hade blivit ett snällt barn som bara hängde med, men nu är det Fabian mor resten! Kör Fabbe, du ska för första gången få visa att du är en karl av Karlssonsläkten, ingen ska sätta sig på dig!! Lyssna och lyda ska man absolut göra, men det har vi lärt han i två år, även om han inte visar det hemma så vet vi att han kan när han är borta!!
KRAM!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar