torsdag 18 mars 2010

Himlen har haft sorg...







idag när det var min sista dag som mammaledig för alltid, det har bara varit grått och grått inte som när bilderna togs.. Jag förstår att himlen har haft sorg, tror det har varit väldigt roligt att titta ner på mig när jag sprungit förvirrad och letat mössor vantar nycklar hockeytrunk mm mm.. Men har aldrig lyckats glömt någon av barnen och det är faktiskt väldigt starkt jobbat av mig. Nu kommer säkert himlen skratta ännu mer när den ser mig som mest förvirrad och ska lämna två barn på två olika ställen, men tack och bock att det bara är varannan vecka, för varannan vecka kommer Daniel lämna. Men en sak ska ni veta, hur förvirrad och glömsk jag än är så har vi ALLTID kommit i tid och det ska vi fortsätta med.. Jag kommer sakna min och Fabians kamp varje dag om vem som har mest vinnarskalle, kommer sakna alla hans rackartyg på ett sätt, men kommer tycka det är som att ha semester att bara få jobba.. Kommer sakna Philips pussar varje morgon när han går hemifrån, han har blivit så stor men ändå så liten.. Pussa mamma gör man bara när ingen ser, så kommer aldrig få en puss på fritids! Ja det har varit otroligt jobbigt men ändå lärolikt att fått vara hemma så länge med barnen.. Vi kommer fortfarande att ha många lediga dagar tillsammans eftersom jag kommer jobba mycket kvällar men vi har ändå tagit ett steg längre här i livet.. Så from nu kan ni kalla mig arbetskvinnan, jo en sista sak, i snitt har jag jobbat 110 timmar i månaden sedan Fabian var två veckor, så helt mammaledig har jag inte varit..
God natt!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar