torsdag 27 augusti 2009

Sötis!

Igår när jag och Philip gick hem ifrån träningen så säger Philip!

P- Mamma när får man börja röka?

M- När du är 18 år

P- Är det långt kvar?

M- Ja, men du ska väl inte börja röka? Då kan du ju inte bli hockeyproffs.

P- Jo men Daniel röker ju ibland, och han är ju hockeyproffs..

Haha Söta Philip tycker att Daniel är ett proffs!

Lite senare!

P- Mamma när jag blir lika stor som Johan (morbror) då ska jag bo ensam och äta godis när jag vill.

M- Ska du?

P- Jaa och mina barn ska få vara uppe hur länge dom vill, och äta godis när dom vill.

M- Så sa mamma oxå när hon var liten, men du ser nu Philip? Du och Fabian får inte äta godis och vara uppe hur länge ni vill. Det kommer ändra sig.

P- Nejdå mamma dom kommer få gör det.

Man känner igen sig ganska bra måste jag säga. Undrar hur många gånger min mamma oxå fått hört dom orden?
Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar