fredag 27 november 2009

Fredag!!!

Ja snart är denna dag redan slut, börjar ju nästan redan skymma. Jag och Fabbe har iaf gått en tre timmars promenad med Melli och Klara el vi fika och handla lite oxå. Men vi var borta tre timmar. Men nu ska vi börja gå tis ooch tor iaf. Jag jobbar ju på onsdagar och Melli följer alla serier som bara går att följa. Så kvällarna är nog fullspikade för hennes del=) Jag har bestämt det här, men jag ska ha med henne. När jag gick sista biten så började att tänka om allt mellan himmel och jord.
Kom fram till att det är nog inte lätt att vara barn.

  • Om jag vill sitta på ett ställe så vill inte mamma det, då lyfter hon bara bort mig utan att jag har en chans.
  • Jag vill gå men får inte, måste sitta i vagnen. Men förstår inte hur bra jag har det egentligen.
  • När jag väl får gå, så säger bara mamma kom hit, skynda dig, så ledsnar hon och sätter mig i vagnen igen.
  • Om jag ska tjuväta frukt så måste jag göra det med skalet på, eftersom jag inte lärt mig skala.
  • Om mamma bestämt att jag ska sova så är det så, har ingen chans att ta mig upp. Min mamma är envis när det gäller mig.
  • Kan inte säga vad jag vill, inte undra på att jag blir förbannad när ingen fattar.
  • Måste vara inne om mamma vill och måste gå ut om mamma vill, får aldrig bestämma själv.'
Förstår ni, det finns hur mycket som helst att skriva om man börjar tänka, men nu ska jag lägga min energi på adventsljusstaken så ska ni få se senare idag hur den vart.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar