onsdag 2 december 2009

Fille är sjuk, fruktansvärt sjuk enligt han själv. Han är nog mer död än levande. Han kan inte prata vanligt utan bara bebisspråk.. Jag förstår att han mår dåligt, det gör jag. Febern visar 39.7.. Men att gnället redan börjar på manliga könet vid sju års ålder gör mig ganska orolig, för jag antar att det inte är sista gången han är sjuk.. Han ligger på soffan och piper så fort han vill ha något, om jag inte kommer på en gång så blir gnället högre och högre. Men det mest konstiga är att åka skridskor det skulle han klara.
Ikväll löd följande.

-Philp! Det är friåkning nu, vill du åka??

-Ja det vill jag, är det nu??

-Men du är ju så sjuk, orkar du det då?

-Ja jag orkar, men du sa ju att det var farligt att åka om man var sjuk. Men får jag åka mamma??

Ja ni förstår att vissa saker orkar man hur sjuk man än är, det är väl konstigt?? Philip fick inte åka friåkning och han kommer inte få åka friåkning imorgon heller, för har man närmare 40 grader idag så är det nog inteså bra att åka imorgon!!



Jag hade tänkt visa er lite saker som jag köpt ikväll, men ni vet kameran trasig och kameran jag använder nu är ju inte direkt uppladdningsbar och batterierna ligger i bilen på Daniels jobb. Så ni får se imorgon!!
Men nu ni ska jag försöka lägga barnen så man får lite kväll, ja jag vet att det är sent men vi ska inte upp imorgon och jag har jobbat idag så då är det så mysigt när barnen är vakna..

Daniel kom precis hem nu och sitter bredvid och pratar..

-Camilla kan man äta upp någonting igen??

- Om man spyr upp det först.

Då kommer Daniels svar:

-En bajskorv kan du äta upp sedan bajsar du ut den och kan äta upp den igen! Vilken jävla humor vi har i familjen...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar