torsdag 1 oktober 2009

Husmanskost till en gammal bäver!!

Vet inte om Daniel börjar känna sig gammal och tror han ska få äta för sista gången i sitt liv. Igår fick jag göra fläsk och löksås åt han, han åt som kommandoran i Emil när dom fick julmat, jag och ungarna smakade inte på maten utan vi stekte bacon. Idag ska han ha rotmos så nu ligger den där äckliga fläskläggen i kastrullen och puttrar, har ALDRIG gjort fläsklägg för tycker det ser så vidrigt ut=) Men rotmos älskar jag men jag äter bara rotmos och ingenting till. Men det sjuka var att jag trodde fläskläggen var färdig att bara skiva upp tills mormor ringde och vi började prata om det, hon sa:

-Men Camilla du är 30 år, du måste väl veta att du måste koka fläskläggen men lagerblad, lök kryddpeppar och allt det skulle vara i..

Hur ska jag veta allt!! Det stod rimmad på och då trodde jag den var färdig, inte titta jag så noga..
Jag brukar ju äta rimmad lax ska den oxå lagas?? Annars så har jag alltid ätit ofärdigt då, men aldrig mått dåligt..

Sen tack Vero att du känner igen dig=) Tur att det finns flera familjer=) Ska muta Fille nu med en krona=)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar