torsdag 22 oktober 2009


Ingredienser
Bröd:
25 g jäst (1/2 paket)
2 dl vatten, 37 grader
1 msk flytande margarin
1 tsk socker
1/2 tsk salt
5-6 dl vetemjöl
Tårtfyllning:
bordsmargarin
100 g kallrökt lax i bit
250 g räkor med skal
2 hårdkokta ägg
2 dl crème fraiche
2 dl majonnäs
1/2 dl chilisås
30 g röd stenbitsrom (1/2 burk)
1/2 dl finklippt dill
1 msk finhackad rödlök
svartpeppar
Till dekoration:
1/2 slanggurka
1 kruka gröna sallatsblad
1/2 citron
150 g kallrökt lax i skivor
30 g röd stenbitsrom
30 g svart stenbitsrom
dillkvistar
1 dl fint hackad persilja


Denna smörgåstårta vart det=) Har aldrig provat den men ska smaka strax... Tog bort lite saker och köpte bröd, latmask som jag är, men den ser strålande ut och jag vet att den kommer smaka bättre imorgon.
Sjukhuset gick bra, ska operera mig på Torsdag, ska ta bort en cysta, men mest glad är jag att Fabian slipper iaf operera sig, hur skönt som helst. Läkare på BVC ska man absolut inte lyssna på så det så. Nej ni nu blir det avsmak och sängen.
KRAM!

2 kommentarer:

  1. Kan vi inte ses någon dag? Du har inte vägarna förbi Rimbo nåt?

    kramar

    SvaraRadera
  2. Ha ha, du e för rolig! Tänk på hur jäkla långt bort det är med och ni kommer vara hemma så sent. Hemmamys med idol tycker jag låter bra.:)
    Kram

    SvaraRadera