torsdag 1 oktober 2009

Seriepremiär

Imorgon har Gimo seriepremiär, borta mot sollentuna hoppas hoppas det går vägen, men tror det blir en tuff match.
Hur starka verkar laget då?
Efter träningsmatcherna som spelats så kan jag bara uttrycka mig detta.
Efter träningsmatcherna förra året hade Daniel gjort 16p i år kanske 6-7p, Utvisningarna har varit massor, ryssen måste dom försöka sätta på en båt tillbaka till sitt land, annars får dom sy en tjock kudde som han kan få sitta på i utvbåset, för det är där han sitter stora delar av matchen. Lahti som jag skrev om förut har bytt till forward, helt ärligt tror jag han kommer få svårt att ta en ordinarie plats som forward men man ska aldrig ge upp. Mackan gjorde mig nervös matchen mot Rimbo, han åkte för nära sargen och slog ansiktet i isen och eftersom han är lite skör så gjorde han rätt att gå av den matchen, hoppas han är med imorgon iaf. Lunkan har varit lite småsjuk el inte haft någon ork, kanske vill spara på krafterna tills imorgon? han kommer iaf behövas PÅ isen men inte i utvbåset. Putte är alltid Putte jag kommer ALDRIG skriva något negativt om honom. Alex den andra målisen gör mig så fruktansvärt nervös, håller på att skita på mig när motståndarna åker över röda linjen.. Men det är nog bara jag som inte förstår. Crippa/Stoffe försöker lura mig på bowlinghallen att han absolut inte dricker öl dagen innan match, hmmm vi kanske har fått alkoholfri Staro och breezer vad vet jag.. Den som imponerat allra mest på mig under träningsmatcherna är Jonatan och Eson, skulle kanske vara konstigt annars, båda två är ju toksinglar och lägger nog inte ner allt för mycket tid på att ragga, så dom har ju bara hockeyn att tänka på=) Alla som vill kan följa matchen på Gimos hemsida. Nu hoppas vi på en seger och att det står noll i utvisningminuter efter morgondagen.. Jag jobbar annars hade jag åkt med och tittat, men Fille ska med och ge vår familjs stöd=)
Nej nu ska jag och Fabbe gå en liten tur..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar