tisdag 15 september 2009

Gimo Hockey!!

Har fått en fråga om jag kunde skriva lite om spelarna i Gimo! Jag ska göra mitt bästa så som jag ser det. Men ni får inte glömma att jag är blond kanske inte har den rätta blicken för hockey, men helt bakom flötet är jag väl INTE???? Om det skulle vara någon som tar illa upp kom då till mig så tar jag bort inlägget. Inget skitsnack på byn vill jag ha!

26 Putte! Kan bara säga, vad skulle Gimo göra utan Putte? Världens bästa i buren, tur att han valde hockey, tror nämligen han hade haft svårt att nå ribban om det var fotboll han valt.

1 Alexander! Har inte sett han så mycket, men han räddade oss när vi spelade mot grabbarna. Även han står i mål. Jo han tycker om Friskis oxå iaf en gång såg jag han var där, för det var ända gången jag var där.

7 Lunkan! Nya capten har nog tränat väldigt dåligt under sommaren, ser han väldigt ofta i utvisningsbåset antar att orken brister, för det kan väl aldrig vara humöret??

4 Hagge! Om man träffar Fredrik privat så är han from som ett lamm. En riktigt svärmorsdröm som aldrig bråkar. Men när grillorna åker på börjar jag fundera om han tror det är hulken han är el om han tar ut all ilska på isen, kanske även det är orken som brister där? Han ser man oxå ganska ofta i båset mitt emot spelarbåset, alltså hyssbåset.

16 Eson! En jävel på dansa och som brukar göra poäng i träningsmatcherna men sedan vet jag inte om självförtroendet sjunker när serien drar igång el är det för han inte får ha kepsen på sig under matcherna? En väldigt konstig sak med han är att han INTE dricker öl, bara starkare saker.

3 Pontus! Har inte helt lärt känna den killen, har iaf fått med mig att han åker mycket friåkning och är en gallerunge. (Philips info) men det jag sett så verkar han göra sitt jobb.

5 Lachti! Kan bara säga en offensiv back, kanske tror att man har ett mittfält även i hockey. Tror stackarn har dåligt immunförsvar oxå, verkar som han är sjuk mycket, men där kan jag ta fel. En positiv sak är att jag såg ingen knorr på han i söndags, få se efter kvällen!

14 Robban Hägg! En av mina favoriter, tror han fyllt 14 år är typ 183 lång och 83 pannor har inte sett han i kallinger men tror den söta har världens kropp, bara massa muskler. Han spelar även i TV-PUCKEN. Tror han kommer gå väldigt långt i sitt liv. Tyvärr är jag nog lite för gammal och ingen dotter har jag heller.

9 Mackan! Den människan är gjord av GLAS! Hoppas hoppas alla motståndare är försiktiga med honom, han är som bäst om han spelar i mittcirkeln, där finns det inga sarger han kan åka in i och bryta händer och fötter.

Jag har säkert glömt flera backar men dom återkommer jag med.

Forwards:

24 Masken! Het utanför isen men när han glider in förvandlas han till en retsticka som skjuter som en rackabajsare men har svårt att åka över sin egna blå, men har sett stunder under träningsmatcherna som han varit ner och hjälpt till. Han ser lite rädd ut när han ska tacklas men förstår inte varför? Han väger trots allt över 90 panner och stark som en oxe.. MER Tacklingar vill vi se!!

21 Jocke! Den människan måste älska livet, Det ända man ser är ett stort leende. Om motståndarna skulle slå av han handen så lovar jag att leendet skull vara kvar.. Han är även en riktig slitvarg tycker jag.

18 P! En riktig Djurgårdare som kanske inte är så stolt över DIF idag, han måste även vara världens snällaste mot sina medspelare, om någon bad han om att få alla hans klubbor och han skulle få spela med en pinne så hade han gjort det. Men han kan vara väldigt het på isen mot motståndarna, har sett han ganska ofta i hyssbåset.

27 Jonatan! Slitvarg som jag blivit imponerad av under dessa tre träningsmatcher som varit, väldigt många snygga passningar. Men att han är så stadig på skridskorna är ett under, stackarn har bara str 37 på grillerna..

23Stoffe/crippa Han hade en egen sommarträning som bestod av att springa till bussen ca 5 gånger i veckan för att inta dansgolvet i öregrund, det var där han bättrade på kondisen, har inte fått någon information om den blev bättre, men har inte sett han i utvbåset så mycket så kanske kanske. Han älskar iaf pucken och spelar nog som bäst om han får ha raparaparaaa i hörlurarna.

13 Svanberg! Den stackarn måste vara mest förvirrad i laget, antingen har han inte lärt sig vad back och forward är el så är han helt enkelt en allround spelare som kan spela överallt, även han tycker om att göra hyss!

11 Hedenström! Denna man började nog känna sig en gnutta gammal och ville vara med grabbarna igen, för han dammade av skridskorna för att satsa på hockeyn detta år. Han borde aldrig sitta i utvbåset för han SKA kunna alla lagar, men har även sett han där några gånger. Tror han kommer bidra med mycket rutin.

19 Vet inte namnet, men ryss är han och stackarn vet inte vad en frisör är, är faktiskt inte så lätt att komma till ett nytt land med nytt språk. Han är en jävel på skridskor men älskar att bråka på isen.

9 Edlund! Jag kallar han molgan, han är på isen men jag ser han aldrig, så kan tyvärr inte uttala mig. Daniel säger att jag inte förstår hockey när vi diskuterar honom så då är det nog så..

25 Färnis! Kanske inte en raket på griller men väldigt bra boxplayspelare. Han har även skrämt sin söta dotter med att ha utrustning på sig..

Har säkert glömt massa spelare, men återkommer efter matchen ikväll.
Gimo-Rimbo brukar alltid bli ett hett möte.
KRAM

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar