onsdag 16 september 2009

Våran kväll!

Jag är en vanlig mamma som skiter som alla andra damer, kvinnor, tjejer drottningar prinsessor, fast dom inte vågar erkänna det. Ikväll var det dags för toabesök, Fabbe satt och titt på tv så tänkte äntligen få springa själv på toa utan ett barn hängandes runt benet. Vad händer? Suttit max 20 sek så hör man en skrattandes unge från köket, inser att jag inte hinner skita denna gång heller, så på med brallorna och in i köket och möts av synen äggkastning. Jag erkänner att jag älskar mina barn över allt annat, men vissa gånger el rättare sagt tusen gånger/dag så har jag lust att sätta dom på ett plan till Afrika och aldrig ta hem dom igen. Klart att det går över lika fort som ilskan kom, men ilskan kommer ju lika snabbt tillbaka, för mer jävlig 1 åring får man leta efter iaf om man läser andras bloggar. Då är ungarna så söta, verkar aldrig göra hyss, världens snällaste ja det finns inget ont. Kan det vara möjligt?? Om det var så skulle jag kunna ha 30tal ungar utan problem. Här önskar vi oss bara sol om dagen så vi kan vara ute, blir inte lika mycket rackartyg då. Det är inte så att jag inte uppfostrar mina barn, försöker hela tiden med regler för båda barnen, men när dom lär sig en så prövar dom något nytt, vet inte hur jag ska uppfostra mina barn bättre än vad jag gör? Ni tycker säkert jag är världens elakaste, sämsta mamma som inte älskar mina barn. Men så är inte fallet, älskar dom mest av allt men erkänner att ett liv med två barn är inte alltid en dans på rosor.

Men när man ser han såhär kan man inte annat än älska han. Världens sötaste Fabian!!!

3 kommentarer:

  1. Fan ja tycker du verkar vara en grym mamma!! Med det menar jag grymt bra, haha, höll på att bli fel där ;-)

    Själv ville jag sända min då 1 åriga Viggo till afrika lite då och då, en gång särskilt när jag vaknade av glada tillrop från spjälsängen, där hade herrn tagit av sig bajsig blöja och smetat in varenda pinne på sängen i bajs, även sig själv och även kastat ut bajs på mattan och väggen. Dagen efter vaknar jag av samma glada tillrop och då har han fått tag i en tub zinkpasta som han har använt på samma sätt. Hela kroppen noga insmord i ett vitt tjockt lager. Ett par veckor senare upprepades samma procedur fast med Inotyol.
    Ja... barn är för härliga!! Tur att dom är söta när dom är små!!

    kram på dig.

    SvaraRadera
  2. Haha jag lästa snabbt och trodde det var grym du menade=) Men tack tack! Men du om någon är väl en grymt bra mamma? Du har ju klarat uppfostra ett barn helt själv. Skrattar högt och känner igen mig med det du skriver om bajsblöjor och salver haha.Men du jag blir så glad varje dag jag läser din blogg och verkligen inser att du fick din Tomas. Hoppas det är så bra som det verkar. KRAM

    SvaraRadera
  3. Många pratar bara om det bra som händer, det e sällan folk pratar om det som är jobbigt. Jag har ju Loke 4 år o Nea 2,5 o jag känner mig som en dålig mamma varje dag för vissa dar känns det som jag inte gör nåt annat än skäller på dom :-) Men som du sa så går det ju över fort :-) Men dom e smarta dom små liven... och helt underbara trots att man vissa dar vill sälja dom på blocket ;-) / Malin S

    SvaraRadera